T-Mobile maakt zakendoen niet gemakkelijker

Als jarenlange klant van T-Mobile wilde ik onlangs mijn bedrijfsnaam laten vermelden boven mijn facturen. Wat bij instanties als KPN prima met één telefoontje lukte, gaat bij T-Mobile héél anders. Je kunt niet zomaar je naam laten toevoegen, maar moet je een hele contractovername doen. Heb je dan die hele papierwinkel, compleet met uittreksels en kopietjes, hebt ingevuld en ingeleverd, ben je nog niet klaar.

In de bevestiging van de contractovername (hoera) stond ook dat ik al mijn gespaarde punten snel moest opmaken omdat ze anders verloren gingen als de nieuwe contractant zich niet bij T-mobile extra aan zou melden. Huh? Ik ben nog steeds dezelfde persoon, zelfs mijn eigen naam staat nog op het contract, alleen de bedrijfsnaam is toegevoegd. Ik begrijp het niet, dus bel met klantenservice.
Daar heeft men geen idee en verwijst me door naar de speciale T-mobile extra medewerkers. Lengte van dat eerste gesprek: 14 minuten, inclusief ‘even wachten’ om van alles na te vragen.
Ik bel T-Mobile extra en moet weer alle gegevens oplepelen over wie ik ben etc. Ik vertel wat ik het meisje in het eerste gesprek ook al vertelde en wordt in de wacht gezet. Na nog drie keer heen en weer vragen en wachten komt het verlossende woord: hij heeft de punten heeft overgezet naar mijn nieuwe contractnaam. Ik kan gewoon inloggen op de site met mijn oude gegevens. Dat in de brief staat dat ik een nieuwe inlog moest aanmaken, tja, dat weet hij ook niet. ‘Maar ik heb het geregeld mevrouw.’ Lengte gesprek: 13 minuten, inclusief ‘even wachten’.

Inloggen? Natuurlijk niet
Ik log in op My-T-mobile privé: alle informatie is weg. Geen overzicht meer van facturen, beschikbare belminuten en gespaarde punten. Niets, nada, noppes. Ik switch naar de zakelijke inlog maar helaas. Dat kan niet. Want ik heb andere inloggegevens nodig want het is een ander account.  Huh? Ik heb toch net gehoord dat het allemaal hetzelfde was? Maar weer eens even met T-Mobile bellen. Weer alle gegevens vermelden en probleem uitleggen. Het meisje dat ik dit keer aan de telefoon heb laat mij via het scherm nieuwe inloggegevens aanvragen want nee, het kon echt niet met de oude inloggegevens. Waarom collega dat dan zei? Geen idee. Maar de gegevens komen morgen of overmorgen per post. Huh? Maar hoe kan ik dan nu de status van mijn belminuten en facturen zien?  Dat kan niet.  ‘En mijn gespaarde punten?’probeer ik tegen beter weten in. Ook dat kan niet zien. Wel vertelt ze me dat mijn abonnement op een bepaalde datum is overgegaan. Ja, dat is fijn, maar dat je verder niets meer kunt of kunt zien, da’s dan jammer.

Een bijzonder onzakelijke manier van handelen van T-Mobile. Niet alleen het nutteloze gedoe met een contractovername, maar ook nog al die tijd die je kwijt bent met bellen om dan uiteindelijk tot geen resultaat te komen, want lengte van dit derde gesprek: 15 minuten, inclusief ‘even wachten.’ In totaal dus bijna drie kwartier bellen over een inlognaam, beltegoed en spaarpunten.

Leuke anecdote van laatste meisje: ‘Ja, niet alle bedrijven willen online hun informatie kunnen bekijken.’

Maar, heel fijn, ik ben nu wel in blijde afwachting van mijn nieuwe inlogcode. Zal mij benieuwen of alle gespaarde punten, belminuten etc. etc. ook netjes zijn overgezet naar de nieuwe contractant: ik. Dezelfde ik die al jaren T-Mobile klant is. Wat een service!

Wordt misschien nog wel vervolgd.
 
 

1 thought on “T-Mobile maakt zakendoen niet gemakkelijker”

N.H. 10 jaar ago

Hier hetzelfde probleem.
Kijk op de website, denk oh even kijken hoeveel belminuten ik nog over heb.

resultaat: bijna 90!! euro extra kosten, omdat "de voordeelbundels niet mee gaan naar de nieuwe contracthouder"…
Ehhh.. je zou toch zeggen, contract overnemen in zijn geheel en niet in stukjes. Toch?

Nou, ik moet mijn factuur afwachten en dan zouden ze waarschijnlijk gaan zorgen dat dit bedrijf werd herberekend.

We wachten af…

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *